الاثنين، 6 أكتوبر 2008

الحزب الوطنى البيروقراطى .. والنط من السور .. ومفيش حصص .. كل دا أول يوم مدرسة !!


السلام عليكم ... ,,
معلش على الغيبة الطويييييييييييلة جدااااااااااا جدااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااا دى الى انا كنت غبتها الى بتقدر بحوالى شهر
بس والله معلش . اعذرونى


بس كل سنة وانتوا طيبين .... علشان العيد :)


***************************
إنبارح روحت المدرسة ... ولقيت حاجات غريبة
أول حاجة لقيتها إن المدرسة عااااااااادى جداااااااااااا ... مفيش مدرسين .. حتى إن إحنا أخدنا حصة رياضة وكمياء بس



والحاجة الأغرب من كدا .. لقيت مكتوب على جدار مبنى كااااااااااااااااااااااااامل .. " الحزب الوطنى الديموقراطى .. والعبور للمستقبل "
انا طبعااااا كنت مستغرب وقولت أصوره صورة كدا .... وكنت عاوز اعرف إيه الحكاية دى .. بس ملقيتشى إجابة خاالص







**************************************

جيت فى الحصة التانية ... لقيت السور بتاع المدرسة بسم الله ما شاء الله ... عليه شغل كتيييييييييييير

وإيه كمان ... من طلاب الصف الأول الثانوى ... وانا مستغرب ليها .. لأنهم المفروض فى الأول يخافوا لأنها مدرسة جديدة عليهم

وكمان فيه رفد من المدرسة

المهم يعنى صورت صورتين ليهم وهما بينطوا من سور المدرسة .... تعالوا شوفوهم معايا




وإن شاء الله استنونى بكرة ... مع" فريق عمل جيل النصر القريييييب" وهو يوزع الشيكولاته على مدرسين المدرسة وعلى العمال .. وأيضا وهو يقوم بوضع لوحات على جدران المدرسة ..

السلام عليكم




استنونا


هناك 22 تعليقًا:

اوعى تفكر يقول...

ولسه ياما هتشوف انتم اللاحقون ونحن السابقون
ايام ثانوى دى هتفتكرها لما تكبر وتبتسم
وتقول بااااااه كانت ايام ربنا لا يعودها تانى

إسراء يقول...

عود أحمد
وبالنسبة للنط من على السور
فأظن ده طبيعي في مدرسة الولاد وخصوصا ثانوي
كل عام وانتم بخير

احمد اشرف يقول...

السلام عليكم انا اول مره ازور المدونه الراائعه دى
انا ياما شوفت من الحاجات دى من تالته اعدادى لغاية تانيه ثانوى وختها منازل احسن
طول مالحذب الوطنى الديمقراطى ماسك البلد هنشوف مصر بتتقدم بينا
واسجل اعجابى بالمدونه للمره التانيه
تحيــــــــــــــاتــــــــــــى

جنة الله يقول...

انا متشوقة بجد الى انى اعرف بقية الموضوع
وفي الانتظار ..

اخوان من اجل مصر يقول...

حمد لله علي السلامه يا عم الحاج
ايه الغيبه الطويله دي يا سيدي قلقتنا عليك

بالنسبه للشيكولاته اللي ها توزعها علي المدرسين باقولك ما تنساش اخوك

وبالنسبه كمان لحكايه النط من فوق السور انا عندي سؤال وجيه ومحرج شويه لحضرتك يا باشا



مستعد؟


س/انته نطيت من فوق السور قبل كده
لو كانت الاجابه (لا)فباقولك ما تستعجلش في ظل النظام التعليمي الموجود لازم تنط من فوق السور عاجلا او اجلا

ولو كانت الاجابه (نعم )فليه بقي بتتريق علي زمايلك اللي بينطوا من فوق السور والمثل بيقول اللي بيته من قزاز ما يحدفش الناس بالطوب

peace

مش لاقية اسم يقول...

السلام عليكم
كان نفسى اكون اول تعليق
بس يلا خير
بس اية دة انتة طلعت جامد موت
بس مش عندك بس يا سيدى المدارس كلها كدة
عندنا مثلا مش شباب بس الى بينطوا من ع الصور البنات كمان والله العظيم مهزلة طيب انا اقولك حاجة انهاردة وانا طالعة من المدرسة هيا بنات بس الشباب مستنين البنات قدام الباب من الحصة الخامسة
ومش واد او اتنين
لالالا
المدرسة كلها
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ربنا يستر على وليانا
عارف لو مكتبتش رد عندى ليك خلال 24 ساعة هولع ف نفسى ههههههههههههههه
مع الف سلامة

البنت الشقيه يقول...

كل سنه وانت طيب على العيد
لكن على رجوعك للمدرسه
دى باين مش سنه خالص

بس حضرتك يعنى لما لقيتهم بينطوا من على السور عملت ايه اعد لووحدك:(
:)
:)

تحياتى
البنوته الشقيه

إخوانى حتى النخاع يقول...

اوعى تفكر ...


ازيك يا معلم ؟؟؟ فينك يا عم من زمان وفين اخوك ؟؟؟

وياعم إ نشاء الله تكون أيام حلوة إن شاء الله

بس متفقرشى انتا :)


تسلم يا حبيبى على التعليق

أخوووووووك

إخوانى حتى النخاع يقول...

إسراء

كل سنة وانتى طيبة


الى بس مستغربه إنهم مش بيخافوا من الغياب ...


بس انا بجد معاهم .. لو منهم كنت انط من السور واروح البيت لأن الوقت بيكون ضيق جداااا إلى أبعد الحدود


تشكرى يا إسراء على التعيلق

أخووووكى

إخوانى حتى النخاع يقول...

احمد أشرف

ازيك يا باشا ؟

وطبعا يا عم هنلاقى حاجات كتييرة طول ما الحزب الوطنى ماسك البلد

وانا بجد سعيد بتسجيل دخولك عندى

وكل سنة وانتى طيب يا باشا

أخوووووك

إخوانى حتى النخاع يقول...

جنة الله ..

معلش بقا .. شكل الوقت هيتأخر حبة علشان الناس عملت حركة وحشة وحنتاخر فى الشغل دا


معلش بقا .. استنينا

وشكراا ليكى للمرور

اخوووكى

إخوانى حتى النخاع يقول...

إخوان من اجل مصر


ازيك يا عمووووووور ؟؟

عامل إيه ؟؟؟


ويا عم متخفشى .. ليك شوكلاتاية
ابقا تعالا خدها

ويا عم على النط ..

اعترف إنى كنت بنط فى سنة تالتة إعدادى :))

إيه رايك فى الإعتراف الخطير دا ؟؟

بس انا كنت بنط علشان مفيش اعمال سنة أو مفيش رفد من المدرسة

وكنت بروح البيت :))


تشكر يا حبيبى على التعليق

أخووووووك

إخوانى حتى النخاع يقول...

مش لاقيه اسم ...


نعمل إيه بس يا حاجة ؟؟؟ ..

الزباين على المدونة كتييييير

هههههههههههههههههههههههههههه


بس مش ناوية بقا تلاقى اسم ؟؟؟!!


انا غالبا برده عندى صور بنات وهما بينطوا من على سور المدرسة


بس حكاية الشباب الى عندكوا وحشة اوى ... والله العظيم لو انا كنت بنت وولد من دولت قالى كلمة

هيكون آخر يوم فى حكاية يعاكس بنت تانى


ولو أى حد قالك حاجة .. اتصلى بس بيا .. هاجى اضربهولك :)


بس انا والله بتنرفز جدااا من العيال دى ... وبخاف على البنات جداااا من العيال دى

لإنك كل يوم بتشوفى مصيبة ..


فبالله عليكى خلى بالك من نفسك ..


وانا يا ستى كتبت تعليق عندك قبل 24 ساعة


لزما أنتى بقا تكتبى تعليق قبل 24 ساعة :)


يلا .. مع ألف سلامة

إخوانى حتى النخاع يقول...

البنت الشقية


وانتى طيبة


بس والله المفروض أعمل زيهم

انا مش بكون موجود فى البيت لمدة 12 ساعة وبرجع البيت على المغرب

وبكووون خلالالالالالالالاص ... قربت اموووووووووت

والمدرسة هيا الى بتكون واخدة كل الوقت

بس أعمل إيه ظ؟
لزما المدرسة علشان الغياب

تشكرى يا ستى على التعليق

اخوووكى

مش لاقية اسم يقول...

بقولك اية انا حرة اكتب ولا لا انتة مالك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
لالا طبعا يهمنى انى اكتب
بس انا كتبت مرة هيا شغلانة
انا مش ببقى بينة خيمة ماشية
وبعدين هو حد يقدر يبصلى دة انا كنت كلتة وقتلتة وموتة
هههههههههههههههههههههههههههههههه
يلا سلام بقى

GiGi يقول...

ياابنى هي دي الديمقراطيه يعني يمنعوهم
انت غريب يااخي يعني يلموا الناس فى المظاهرات تزعلوا ويسبهم ينطوا من على السور برده توزعلوا انتوا شعب غلايب ياااااخى
كل عام وحضرتك بخير
تحياتى

سمية-بنت البنا- يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

المدون الفاضل ..إخواني حتي النخاع ...

حياكم الرحمن

وعوداً أحمداً سيدي ..

تقبل الله منا ومنكم ....

......

لقد رأيتم سيدي القليل ...

وما خَفي كان أعظمـ ..!!

حسبنا الله ونعم الوكيل ...

بعد فساد التعليم ... ستكتمل سلسلة الفساد لتصل إلي درجة ربما لم يكن أحد يتوقعهـا ...

اللهم أزل الظالمين ...
وانصر الاسلام والمسلمين ....

جزاكمـ الله خيراً ...

وبوركتمـ

___
أختكمـ::
سمية_بنت البنا_

مش لاقية اسم يقول...

معلش انا مش هقدر انزل بوست لانى مضايقة جدا
قدامى 3-4 ايام على ما افكر حتى اكتب اية
معلش اوعى تولع فى نفسك ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

the sniper يقول...

الرجاء زيارة مدوناتنا
القناص
thesniper2000.blogspot.com
شكرا

نور الأزهر يقول...

ايه الشغل الجامد ده ياأخ مصطفى ده في أول يوم بس أمال بعد سنة هتعمل ايه

بس الحاجات اللي انت قلتها دي طبيعية خالص
انت لو كنت قلت ان الدراسة ماشية كويس وانت استفدت وان المدرسة جميلة والطلبة ملتزمة كنت هستغرب

انما انت كده أكيد في مصر

shayma يقول...

وفقكم الله

نتمنى أن تزوروا آخر تدوينة قمنا بكتابتها

في انتظاركم

غير معرف يقول...

مبرووووووووووووووك على رجوعك يااخى